19 Eylül 2017 Salı

27.02.2017 38 ay+8 günlük Teoman Ege

Bıdığım bugün itibariyle 38 ay 8 günlüksün, yani kısaca 3 yaşındasın :)

Bize mi farklı geliyorsun, yoksa gerçekten farklı mısın bilmiyorum, bilmiyoruz. İlerde okuduğunda gör diye yazıyorum bunları, bak bakalım nasıl bir çocuksun;

1. Çok duygusalsın. Aile ve ev yaşantını çok seviyorsun. İmkanın olsa hiç dışarı çıkmayacaksın, ve hep birlikte oyun oynayacağız seninle. Oysa ki evde olduğumuz her an, sen uyuyuncaya kadar oyun oynuyoruz ama sanırım sen doymuyorsun ve daha fazlasını istiyorsun. Senin için kaliteli zaman evde hep beraber geçirdiğimiz zaman. Biliyorsun ki dışarıda ilgi kayıyor, başka şeylere odaklanabiliyor insan, o nedenle tercih etmiyorsun. Ben dışarı çıkmama isteğini buna bağlıyorum.

2. Hayal gücün şu aralar daha çok timsah, hipo gibi hayvanlarla ilgili çalışıyor:) Mesela şu aralar ben timsahım sen hipo, birbirimize böyle hitap ediyoruz. Tamam timsahcım diyorsun bana, ben de binbir nazla seni evden çıkarırken bunu kullanıyorum, hadi hipo çıkmamız lazım :) Bakalım ne kadar devam edecek. 
Yazın ikeadan aldığımız trafik otoyolu en sevdiğin oyun alanın oldu diyebilirim. Yazdan beri bıkmadan usanmadan araba sürüyoruz üzerinde :) Yani aslında baban ve ben biraz sıkılmış olabiliriz ama sen sıkılmadın henüz ve hep onunla oyun istiyorsun.

3. Çok meraklı bir miniksin. Ne nasıl çalışır, ne işe yarar, bunları hep öğrenme derdin var. Geçen hafta baban senin için basit makara sistemli asansör yaptı ve çok sevdin. Zaten asansörlere bayılıyorsun, sürekli inip çıkıyoruz. Dün onu biraz daha yükseltmek istedi, sen itiraz ettin; neden biliyor musun? Baban onunla uğraşırken oyun oynayamayacaksınız diye. Ah be yavru kuşum sürekli oyun sürekli oyun :)

4. Matematik zekan oldukça iyi. Neredeyse doğduğun andan itibaren sayılara, saatlere ilgin var. Her yerde sayı görüyorsun, alakasız yerlerde bile dikkatini çeken hep rakamlar oluyor. Kendi kendine öğrendin diyebiliriz. İzlediğin ingilizce çocuk şarkılarından çıkarımlarla yaptın, Türkçelerini de sonrasında pekiştirdin. 1,5 yaşında 10 dan geri bile sayıyordun İngilizce Türkçe. Şimdi ise durum 200 lere çıkmış durumda. 50 den geri takılmadan sayabiliyorsun. Sistematik saymayı 2,5 yaştan itibaren yapıyorsun. Yani burada kaç elma var desek hatasız sayıyorsun. Saatleri ana hatları ile biliyordun zaten, şimdi ise dakikası dakikasına biliyorsun yaklaşık 2 aydır. 3 yaş doğum günü hediyen de tatlı bir kol saati oldu zaten. Ama takmıyorsun, rahatsız ediyormuş seni. Bu saat olayını da kullanıyorsun oldukça iyi bir şekilde. Mesela saat 9 iken 10 da yapacağımız birşey için konuşurken saatleri 10 a ileri aldırıyorsun bak işte saat 10 oldu diyorsun sıpam :) 

5. Okula gitmek istemiyorsun. Hergün bugün tatil mi anne diye soruyorsun. Bebeğim çok üzülüyorum şimdiden tatil beklentisi içinde girdin. Senin derdin evde zaman geçirmek, kendi odanda kendi oyuncaklarınla oynamak aslında. Okulu seviyorsun, iyi vakit de geçiriyorsun ama hiçbir şey evin gibi değil kuzucum. 


6. Kitap okumayı çok şükür hala çok seviyorsun. Ama uyku öncesi okuduğumuz için genelde, ve şu aralar uyumak istemediğin için biraz tepkili olabilirsin okumaya karşı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder