20 Eylül 2017 Çarşamba

22.03.2017 Anlattığın ilk masal

Her gece bir rutinimiz var uykuya hazırlanırken. Eskiden mutlaka 2-3 kitap süt eşliğinde okunur sonra yatağa girilir ve uyunurdu, hatta bazen kucağımda uyurdun. Ama artık değişti, uykuya o kadar kolay geçmiyorsun, geçmek istemiyorsun. Bu süreyi ne kadar uzatırsan kar sayıyorsun. Tabi saat 23:00 civarı uykuya geçmeler başladı ki bu duruma çok üzülüyoruz. 3 yaş için gerçekten geç bir saat, eskiden 20:30-21:00 arası mutlaka uyumuş olurdun. Şimdiler de önden kitap okuma, yatağa geçme, mutlaka önden bir masal isteme, sonrasında ninni ve bitince bitti di mi deyip, yatakta dolanıp dolanıp uykuya geçme mevcut. Bir arada yatak sohbetlerimiz vardı, bugün neler yaptın, sen ne yaptın anne şeklinde ilerleyen.
Geçenlerde masal anlatırken daha doğrusu uydururken, sana sordum; masalda ne olsun diye, aslan dedin.
-Aslan ne yapsın?
-Gezmeye çıksın.
-Aslan gezdi evden de epey uzaklaştı, ama karnı acıktı ve susadı. Etrafta da birşeyler göremedi.
-Aaa anne orada bir dere olabilir, oradan su içsin.
-Tamam aslan suyunu içti. Dere kenarında arkadaşıyla karşılaştı. Onun yanında yiyecek varmış, aslanla paylaştı.
Şeklinde birlikte tamamladık. Bunu sevdin gerçekten. Ben de sevmiş olmana çok sevindim. Hayal gücünü genişletiyor, ve merak ediyorum neler söyleyeceksin, bir şekilde iç dünyanı döküyorsun çünkü.
İşte dün gece ben anlatmak istiyorum masalı dedin. O kadar tatlı anlattın ki, içim ısındı, coştu seni dinlerken.
İşte masalın;

Bir zürafa varmış, daha 0 yaşında çok küçük. Annesi varmış, babası varmış. Annesi 57 yaşında babası 56 yaşındaymış. Birde beyaz, tüylü bir Oscar varmış. Sabah 8’de uyanmışlar. Tuvalete gitmişler, ellerini yüzlerini yıkamışlar. Kahvaltı yapmışlar. Sonra akşam saat 9:30 da elektrikler kesilmiş yine uyumuşlar. (Peki bu arada neler yapmışlar dedim.) Anne ve baba zürafa, yavru zürafayı evde tek bırakıp markete gitmişler. (Peki neden yalnız bırakmışlar?) Çünkü evde yiyecek bitmiş, küçük zürafa az yediği için güçlenememiş. Bacakları yürümüyormuş. Sonra anne ve baba ona bir bebek arabası yapmaya karar vermişler. Bu hikayede burada bitmiş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder