28 Eylül 2012 Cuma

proje mroje

İlk Tubitak projesi verirken oldukça heyecanlanan ve çıkacağından kesin emin olan ben, gelen cevabı görünce oldukça şaşkınlık yaşamıştım. Deniyordu ki projeniz özgün değil! Nasıl olur? Memleketimizde böyle bir ürün yoktu ve Ar-Ge kapsamında verdiğimiz bu proje ithalatı bile yapılmayan bu ürün için oldukça önemli olmalıydı. Haliyle bünye soğudu gelen cevapla, şirket olarak umutsuz vaka kaldık.

Epeydir gündemde olan bu olay bu sene yine gün yüzüne çıktı ve dedik ki; bu sefer kesin danışman firma bulmamız lazım demek ki birşeyleri yanlış yapıyoruz. Rotamızı bulduğumuz teknokentte yer alan danışman firmamıza çevirdik. Görüştüğümüz kişiler anlattığımız yeni projemize kesin çıkar gözüyle bakıp bizi yeniden heycanlandırdı, umutlar yeniden alevlendi. Neden olmasın dı? Herkes yapmıyor muydu? Duyduğumuz tüm hikayeler, projeler sayesinde birçok ekipman sahibi olan firmalar da gaz verdi bize ve yeni proje için kolları sıvadık. Tabi bu sırada önceki projemizin hakeme bile gitmeden aldığı cevabı da irdeledik danışmanlarla. Kuşluk yapıp Ar-Ge projesine "üretilmesi" şeklinde bir başlık atarsan olmazmış tabi öğrenmiş olduk :) Biz geliştirmeye çalışacaktık, projenin adı üstünde :) Bir rahat nefes aldık tabi bu sayede, bu sefer ki yazımla ilgili sıkıntıları taşımayacaktı.

Proje yürütücü olarak ben birkaç günde projenin yazımını bitirdim ve kontrol için danışmana gönderdim. Bu zaman zarfında sürekli düzeltmelerle 8. kayda kadar ulaştı. Gerekli ekipman ve malzemeler ile ilgili alınan proforma faturalar ve projenin bütçesinin ayarlanması işlemleri de taaam bugün bitti. Çünkü bazı ufak detaylar varmış bilmediğimiz; aldığımız proformalardaki tutarlar yüksek kalmıştı. Personel giderleri, ekipman giderleri ve adam/ay oranının belli bir oranının olması gerekiyormuş. Ona göre proformalar ve diğer girdiler özenle tekrar kontrol edildi ve bugün tamamlanmış oldu. Ve hatta 10dk önce gönderdim mailimi danışman firmamıza, sisteme girişinin yapılıp Tubitak'a gönderiminin tamamlanması üzerine.

Ne diyelim hayırlısı olsun, umarım bu sefer uzman kafadan olmaz demez, hakem gelir kontrol eder ve olumlu raporunu sunar Tubitak'a ve biz önümüzdeki projelere bakarız.

Benim ve şirketimiz adına hayırlı olsun diyerek noktalıyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder